[Dutch] Nederlandse Hydrologische Vereniging

De NHV

De NHV (Nederlandse Hydrologische Vereniging) is een vakvereniging voor hydrologen en aankomend hydrologen. De vereniging biedt een forum voor hydrologen, wat inhoudt dat hydrologen die werkzaam zijn bij verschillende bedrijven samenkomen om te praten over actuele thema’s binnen de hydrologie en zo kennis met elkaar delen. De NHV is ook voor studenten al interessant. Zo worden er bijvoorbeeld webinars, symposia en workshops georganiseerd. Ook kan je lidmaatschap je helpen met het opbouwen van een netwerk, dat kan bijvoorbeeld handig zijn als je op zoek bent naar een stage of afstudeeropdracht. Daarnaast is er een mogelijkheid om een extended abstract over je master thesis te publiceren in het vakblad “Stromingen”. Voor studenten is het lidmaatschap gratis, dus waarom zou je geen lid worden! Als je enthousiast geworden bent, word dan direct lid via deze link (https://www.nhv.nu/lid-worden/)! En als je vragen hebt, kun je een mailtje sturen naar secretaris@nhv.nu!

Stromingen - Het vakblad voor hydrologen

Bereik hydrologisch Nederland met de resultaten van je onderzoek of project in Stromingen Stromingen is al 25 jaar het vakblad van de Nederlandse hydroloog en de Nederlandse Hydrologische Vereniging (NHV). Stromingen biedt ruimte aan originele artikelen, essays, congresverslagen en boekbesprekingen. Naast werk over uitgevoerde projecten en onderzoeken zijn we zeer geïnteresseerd in de verrichtingen van afstudeerders en promovendi. Het kan daarbij gaan om concrete resultaten, maar, zeker in het geval van promovendi, ook om de onderzoeksopzet en vragen. Met publicatie van je onderzoek in Stromingen bereik je vrijwel alle hydrologen in Nederland, werkzaam in zowel de wetenschaps, beleids als advieswereld. Hiermee vergroot je de impact van je werk. Dus wil je graag jouw onderzoek of project onder de aandacht brengen, schrijf dan een Stromingenartikel (zie voor het sjabloon www.nhv.nu) en stuur het in naar de redactie (stromingen@nhv.nu). Voor afstudeerders en promovendi geven we de mogelijkheid om ook korte artikelen (zogenaamde extended abstracts) in te sturen om je onderzoek onder de aandacht te brengen. We zien uit naar jullie artikelen!