[DUTCH] Lezing Studium Generale: Energietransitie in Twente

On October 6th from 16:30 until 20:00, Studium Generale will provide a lecture about the energytransition in Twente. Unfortunately, the lecture will be in Dutch.

Twente is een van de regio’s waar een Regionale Energie Strategie uitgedokterd wordt, met als doel halvering van de CO2-uitstoot in 2030. Hoe zal de balans wind-/zonne-energie uitpakken? Welke rol speelt batterijopslag? Daarnaast moeten we ook van het gas af: leidt dat juist tot meer stroomverbruik? Biedt de warmte van grote datacenters nog uitkomst? Techniek, bestuur en organisatie komen aan de orde. Met: prof. dr. ir. André Doree (Market- & Organisational Dynamics in Construction Industry), prof. dr. ir. Jos Keurentjes (programmadirecteur Energy Innovation UT) en ir. Tijs de Bree (gedeputeerde Provincie Overijssel en kartrekker energietransitie in Twente). Aanmelden verplicht: www.kivi.nl/kst. Kosten voor buffet bedragen: €5,-(student)/€10,-(niet-student). Dit programma vindt plaats tijdens de Week van de Duurzaamheid. In samenwerking met KIVI-Oost, KIVI-students, Arago, Atlantis, Alembic, Scintilla, Concept en Daedalus.

Log in to read and post comments