Nederlandse Hydrologisch Vereniging

De NHV (Nederlandse Hydrologische Vereniging) is een vakvereniging voor hydrologen en aankomend hydrologen. De vereniging biedt een forum voor hydrologen, wat inhoudt dat hydrologen die werkzaam zijn bij verschillende bedrijven samenkomen om te praten over actuele thema’s binnen de hydrologie en zo kennis met elkaar delen 💦.
De NHV is ook voor studenten al interessant. Zo worden er bijvoorbeeld webinars, symposia en workshops georganiseerd. Ook kan je lidmaatschap je helpen met het opbouwen van een netwerk, dat kan bijvoorbeeld handig zijn als je op zoek bent naar een stage of afstudeeropdracht. Daarnaast is er een mogelijkheid om een extended abstract over je master thesis te publiceren in het vakblad “Stromingen” 🎓. Voor studenten is het lidmaatschap gratis, dus waarom zou je geen lid worden!
Daarnaast zoekt het NHV nieuwe student bestuursleden. Zie alle informatie op het afbeelding.